מעשיות על חיות

סיפורי עם, מעשיות ואגדות עתיקות, וגם מעשיה אחת חדשה
SHAMA

סיפורי חיות מסביב לעולם

כתבה: אנג'לה מקאליסטר, איירה: אייטש.

אוסף של 50 מעשיות, סיפורי עם, משלים, מיתוסים ואגדות מרחבי העולם, כולם עוסקים בחיות. הספר מחולק לפרקים לפי מקורות הסיפורים: אפריקה, אסיה, אמריקה הצפונית, אמריקה הדרומית, אירופה, אוסטרליה ואוקיאניה. הסיפורים מפגישים אותנו עם  נופים רחוקים, צורות בניה מגוונות כמו ויגוום ואיגלו ותרבויות מעניינות. בעלי החיים שמככבים בסיפורים חלקם מוכרים בישראל, ואחרים, כמו קונדור, ביזון, ויסקשה, ארמדיל, ועוד – פחות מוכרים כאן. הסיפורים מגוונים מאוד ומעובדים באופן שתואם את העולם ואת הערכים של ימינו. בניגוד למעשיות העתיקות – אין בהם אכזריות קשה ורוע, וכולם מסתיימים בסוף טוב. הסיפורים עוסקים ביחסים בין החיות לבין עצמן, וביחסים בינן לבין בני האדם. חלק מהסיפורים מספקים הסברים איך נוצר מגוון הצורות של בעלי החיים – למשל: מדוע זנבה של הסנונית מפוצל, איך אמא קנגורו קיבלה כיס, ואיך קיבלה הצ'יטה את הכתמים על לחייה. הספר בפורמט גדול ומלווה באיורי צבעי-מים ודיו צבעוניים ומלאי חיים.

"סיפורי חיות מסביב לעולם" מעניק לקוראים ולמאזינים צעירים מפגש עשיר ומרתק עם נופים, תרבויות ובעלי חיים מסביב לעולם.

הסיפורים מתאימים להקראה לבני חמש ומעלה, ולקריאה עצמית של בני שמונה ומעלה.

SIPUREY

איך נוצר החד-קרן הראשון

מאת ביאטריס בלו

הסיפור מתחיל ב"פעם אחת, ביער רחוק וקסום"- כפי שמתחילות מעשיות עתיקות. הסיפור הוא אכן מעשיה, היא מספרת כיצד קיבלו חדי הקרן את קרניהם. מדובר במעשיה מודרנית: בניגוד למעשיות העתיקות, המחבר ידוע והיא מתרחשת בעולם של ימינו.

ליבי גרה עם הוריה בבית עם חצר גדולה שגובלת ביער. בחצר יש ביתן חממה גדולה, ועל אחד העצים יש בית עץ. החצר והיער הסמוך הם מגרש המשחקים ומשחקי הדימיון של ליבי הקטנה. יום אחד היא רואה ביער סוסוני קסם זעירים מעופפים. בצד יושב סוסון עצוב שלא מצליח לעוף. ליבי רוצה לעזור לו ומספרת עליו להוריה. הוריה מתגייסים לעזרתה, הם חושבים יחד על רעיונות, אבל לא מצליחים למצוא רעיון טוב. הם מחליטים לכבד את הסוסון בגביע גלידה כדי לשמח אותו בינתיים, עד שימצא פתרון לבעיה שלו. תקלה מופלאה שמעורב בה גביע הגלידה מעניקה לסוסון יכולת תעופה והופכת אותו, ואת הסוסונים האחרים לחדי קרן.

הסיפור שופע אמפתיה וחום, וגם הומור, והוא מלווה באיורים צבעוניים ועשירים פרי מכחולה של המחברת.

HAD

הספר מתאים לבני ארבע עד שבע.

שני הספרים בתרגומה של עטרה אופק ובהוצאת אגם.

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
admin

admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה?! יש בך שלד!

התלהבתי מהספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ושמחתי מאוד לגלות שמחבריו, עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט, יצרו ספר חדש. שמו של הספר החדש הוא