יציאת אתיופיה

על ספר הילדים 'החליל המכשף והכבשה הרקדנית'
ETYOPYA

"לילה אחד, אחרי שאמא איחלה לאור חלומות פז, נכנס אבא לחדרו, מחזיק בחליל מוזר, ואמר: הפעם במקום לקרוא לך סיפור, אנגן אותו."

כך מתחיל הסיפור.

אחרי שאביו של אור מחלל מנגינה מכשפת, שנשמעת כמו רוח וכמו כבשים פועות, הוא מספר לאור על ילדותו בכפר קטן באתיופיה, וכיצד יצא בכל בוקר עם אחיו לרעות את עדר הכבשים. עוד הוא מספר על ה'ושינט' חליל הרועים, שקיבל מאביו, שמנגינתו כישפה כבשה וגרמה לה לרקוד. על  הצפייה בציפורים הנודדות לכיוון ירושלים, ועל החלום להגיע כמותן לירושלים, העיר שבתיה עשויים זהב. בהמשך הוא מספר כיצד מכר אביו את העדר בחשאי, ועל מסע ארוך במדבר לעבר ציפור ענקית ונוצצת – מטוס שהביא אותם לירושלים.  הוא מספר על ההפתעה שציפתה להם כשהגיעו – הם נוכחו לדעת שירושלים בנויה מאבן ולא מזהב, וכיצד צלילי החליל המכשף הניעו את העננים מעל ירושלים, מיקדו קרן שמש שהזהיבה את העיר, וניחמו אותם.

איור דיאנה פרוקופץ
איור דיאנה פרוקופץ

כשאור נרדם הוא חולם שהוא רוקד עם אבא, אמא והכבשה הרקדנית.

באיורים נראים הוריו של אור. אביו של כהה עור, ואמו בהירה. זוהי משפחה של קיבוץ גלויות.

אחד ממנהגי ליל הסדר הוא "והגדת לבנך" – לספר לבני הדור הצעיר על יציאת מצריים כדי שהם ידעו את קורות העם בעבר, ישמרו את הזיכרונות ואת ההיסטוריה, ובעתיד יספרו אותם לבניהם.

"החליל המכשף והכבשה הרקדנית" מתאים במיוחד לפסח בגלל סיפור העליה לישראל, שאפילו הליכה ממושכת במדבר יש בו, ובגלל שהוא למעשה "והגדת לבנך" על יציאת אתיופיה.

הסיפור שכתבה אילנה זיידמן עדין ורגיש, האיורים של דיאנה פרוקופץ מלאי אווירה.

הוצאת הקיבוץ המאוחד, מתאים לבני 5 ומעלה.

HALIL

ספר נוסף ונפלא לפסח: "מרים ספרי לי את" מאת אורנה פילץ.

https://saloona.co.il/ligdolimsfarim/?p=578

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
admin

admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה?! יש בך שלד!

התלהבתי מהספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ושמחתי מאוד לגלות שמחבריו, עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט, יצרו ספר חדש. שמו של הספר החדש הוא