עוגות, כלבלבים ואיים נודדים

על שלושה ספרים מקוריים ומלאי הומור לבני 7-12
TREE

אתחיל מהסוף: אני מתכוונת לקנות כל ספר שייצרו צמד היוצרים פליפ ריב ושרה מקינטייר. מדובר בספרים  שאינם דומים לשום ספר אחר שקראתי. הסיפורים מקוריים, שופעי דימיון, מצטיינים בהומור פרוע וייחודי ובכתיבה שנונה, ויחד עם זאת  יש בהם גם עומק ורגישות. איוריה של שרה מקינטייר תזזיתיים, עשירים בפרטים, ומשולבים בטקסט באופן יצירתי ולא שגרתי. הספרים תורגמו על ידי גילי בר-הלל סמו ויצאו לאור בהוצאת עוץ.

שלושת הספרים שיצאו לאור עד כה:

החדש ביותר: כלבלבי הצפון הפראי

כשהים הצפוני קופא, נמלט הילד שֵן מספינה שנלכדה בקרח, ומציל מתוך המטען 66 כלבי פאג שהובלו כסחורה. הוא מתחיל ללכת, מבלי דעת לאן יובילו אותו רגליו, עד שהוא מגיע לעיירה מושלגת, בה הוא פוגש ילדה בשם סיקה. היא מספרת לו שהיא משתוקקת להשתתף במירוץ המזחלות לכבוד חורף החורפים, אבל אין לה להקת כלבים שתגרור את המזחלת שלה. השניים מחליטים לשתף פעולה ולהתמודד על המקום הראשון במירוץ. הדרך רצופה תלאות, והמתחרים האחרים במירוץ מצויידים במזחלות משוכללות, בכלבים חזקים, ואפילו בדובי קוטב חסונים.

KLAVLAVEY

השני בסדרה: אוליבר והאיים הנודדים

אוליבר הוא בנם של זוג מגלי ארצות. יום אחד רואים הוריו קבוצת איים לא מוכרת שהופיעה באופן מסתורי.  הם יוצאים לחקור את האיים – ולא חוזרים. האיים נעלמים, ויחד איתם גם הוריו של אוליבר. אוליבר ימחפש אותם, ומגלה עולם ימי שלא ידע על קיומו. מתברר שהאיים הם בעצם יצורים חיים שנודדים בתוך המים, כשרק קודקודיהם מבצבצים מעל פני המים. עוד מתברר שהוריו של אוליבר נחטפו כדי לשמש קישוטים לאי הגדול והאכזרי מכולם. אוליבר יוצא להציל אותם מידי האי הרשע. למזלו הוא פוגש חברים שעוזרים לו: בת-ים קצרת רואי, אלבטרוס רגזן, אי נודד קטנטן וחסר ביטחון, ולהקת קופי ים שובבים, שלא ברור לטובת מי הם.

OLIVER

הראשון בסדרה: עוגות בחלל

אסטרה ומשפחתה טסים בחלל אל ביתם החדש שעל הכוכב נובה מונדי. כולם ישנים במהלך הטיסה, רק אסטרה ערה, ולזוועתה היא מגלה שהחללית מותקפת על ידי עוגות מפלצתיות רעבתניות, קאפקייקס קטלניים, ומאפינים מרושעים וצמאי דם. מאחר שרק אסטרה והרובוט פילבים ערים ומודעים למתרחש – רק הם  יכולים לעצור את העוגות, לפני שיטרפו את הנוסעים וישמידו את החללית.

שלושת הספרים נפלאים, אבל מביניהם זה הספר האהוב עלי ביותר.

OOGOT

הדמויות

כמה נפלא למצוא בשלושת הספרים הללו בנות ובנים, נשים וגברים, יצורות ויצורים, דמויות גבריות ודמויות נשיות במספרים שווים ובתפקידים שווים בעלילה.

למי הספרים מיועדים

.הספרים קצרים, מנוקדים ומתאימים לבני 12– 7. ילדים צעירים יותר יהנו להאזין לסיפורים, וההורים יהנו לקרוא אותם

הוצאת עוץ

הוצאת עוּץ היא הוצאת ספרים ישראלית עצמאית, המוציאה לאור ספרים קלאסיים וספרי פנטזיה. היא הוקמה בשנת 2013 על ידי המתרגמת והעורכת גילי בר-הלל סמו. את שלושת הספרים קניתי ישירות מההוצאה. כך אני משתדלת לעשות תמיד כשמדובר בספרים שיוצאים לאור בהוצאה קטנה שכנגד כל הסיכויים מוציאה לאור ספרות משובחת.

רונית ש’ דינצמן

[email protected]

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
admin

admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה?! יש בך שלד!

התלהבתי מהספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ושמחתי מאוד לגלות שמחבריו, עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט, יצרו ספר חדש. שמו של הספר החדש הוא