המקום המסוכן ביותר בעולם הוא…

מיל ואלי היא עיר אמידה השוכנת בנוף ירוק בארצות הברית, ונחשבת למקום טוב ביותר. מסתבר שכסף ונוף יפה לא קונים שלווה, כי בתיכון המקומי, בקרב הילדים שמנסים למצוא את מקומם במארג החברתי, מתרחשים אירועים קשים.
MESUKAN

המקום המסוכן ביותר בעולם, מאת לינדזי לי ג'ונסון

הסיפור עוקב אחר חייהם של ילדים אחדים בני אותה שכבה, והוא מחולק לשלושה חלקים: כיתה ח', כיתה י"א, כיתה י"ב.

בכיתה ח' מתאבד ילד מהשכבה, טריסטן שמו, עקב שיימינג שעבר ברשתות החברתיות. הפרק הבא מדלג על כיתה ט', ומתרחש בכיתה י"א. למרות הזמן שעבר, מסתבר שהדי האירוע עדיין משפיעים על ילדי השכבה. קלי, הנערה שניסיונה להיות מקובלת ולרצות את מלך השכבה היה האות שפתח את מסע השיימינג, התנתקה מחבריה ושינתה את חייה לחלוטין. תחושת האשמה על מותו מלווה אותה כל הזמן.

MAKOM TRISTAN

חברתה הטובה, אולי מתוך ניסיון להתרחק מחברת נערים נמהרים, ולמצוא נפש קרובה בוגרת –  נקלעת לקשר הרסני עם גבר מבוגר ממנה בלא מעט שנים, ונשוי.  הגבר המבוגר ידע לקלוט את הפצע בנפשה, לתמרן אותה ולנצל אותה לצרכיו הנפשיים והמיניים.

במהלך הסיפור אנחנו מתוודעים לעוד ועוד נערים ונערות מהשכבה, ואט אט נקלפים מעטי הרושם החיצוני, ונחשף הרקע שלהם וחייהם.

סיפוריהם של הנערים והנערות יוצרים תמונה רבת פרטים של חברת תלמידי התיכון במיל ואלי. מדובר בנערים ונערות שלכאורה לא חסר להם דבר, הם בנים למשפחות חזקות ואמידות, והוריהם מצליחים ומקושרים. מתברר שלרבים מהם חסרה אהבה הורית, הכלה ורגישות. נראה שההורים ממוקדים בהישגים הלימודיים של ילדיהם, ומתעלמים מחיי הנפש שלהם. בבתים "טובים" שכאלה יש לא מעט הורים לא טובים. הורים מרעילים כאביו של דיימון, הורים מרוכזים בעצמם כאמה של אליזבת, והורים שדוחפים את ילדיהם להישגים שאינם מסוגלים להגיע אליהם, כהוריו של דייב צ'ו.

הקוראים מכירים גם חלק מהמורים, ומתברר שביניהם יש "מרובעים" שאינם סרים ימינה ושמאלה מתוכנית הלימודים היבשה, יש מורה רגישה שמנסה להכיר את תלמידה ולטפח אותם, ויש גם מורה עבריין אחד. חברת המורים היא במידה רבה שיקוף של חברת התלמידים, כאילו המורים הם הנערות והנערים בבגרותם.

בסוף י"ב מסיבה המונית יוצאת משליטה, אחת הנערות המשתתפות מתועדת רוקדת שיכורה, הסרטון עולה לרשתות החברתיות, ושוב מתרחש שיימינג.  הנערה הרוקדת מכונה "זונה" ואחד המגיבים ברשת כותב "יש כאלה שמגיע להם אונס". הסרטון שלה הופך ויראלי ומככב ברשתות החברתיות, בחדשות המקומיות ובבלוגים. מדובר בנערה חזקה, היא לא תתאבד, אבל שמה הטוב הוכתם לזמן ארוך, תמימותה תאבד לנצח, וכנראה גם קריירת הריקוד שלה. גם היא, כמו קלי, אכולת אשמה על אוסף החלטות קטנות, שיחד יצרו אסון.

MAKOM HI

הסיפור עכשווי ואמין מאוד, והספר נקרא בנשימה עצורה. בניגוד למה שכתוב בגב הכריכה הוא אינו מצחיק כלל. הוא מסעיר ומעורר מחשבה. מסתבר שבית ספר תיכון בעיר יפה ושקטה, עלול להיות המקום המסוכן ביותר העולם.

אחד מספרי הנוער הטובים שקראתי, כדאי שיימצא בכל ספריה בבתי ספר תיכוניים.

***

רונית ש' דינצמן

[email protected]

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
admin

admin

פוסטים קשורים

מה זה?! יש בך שלד!

התלהבתי מהספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ושמחתי מאוד לגלות שמחבריו, עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט, יצרו ספר חדש. שמו של הספר החדש הוא