משפחה אפשר גם לבחור

"דרושה סבתא" מאת טלי אשר, ספר על משפחה שבוחרים, משפחה שחבריה מחוברים זה לזה בקשר של לבבות, ולא בקשר דם.
MISHPACHA LIVCHOR

גלי היא ילדה בכיתה ד'. יש לה הורים אוהבים, שלוש חברות טובות, כלב, אוסף כריות, ואישיות תוססת. הוריה של גלי מתכננים טיול משפחתי בחופשת פסח, אבל הטיול מתבטל, כי אביה של גלי נקרא לשירות  מילואים. כשגלי מנסה לעשות תוכניות חלופיות לחופשה – היא מגלה שחברותיה הטובות יהיו עסוקות כולן בבילויים עם הסבתות והסבים שלהן. מעולם לפני כן לא הפריע לגלי חסרונם של סבתא וסבא, אבל פתאום באותו חופש פסח – חסרונם הורגש בעוצמה רבה. האמא הקשובה והרגישה של גלי מרגישה שמשהו עובר על בתה, ואולי גם מנחשת במה מדובר. בעודה מטגנת לבתה קציצות, היא שרה את השיר

"Que sera, sera,

Whatever will be, will be"

ומספרת לגלי שאמא שלה, סבתה של גלי, אהבה אותו מאוד. כך מתחילה שיחה בנושא סבתא וסבא, והיעדרם. למחרת מספרת אמא לגלי על פתרון יצירתי שמצאה לבעיית היעדר הסבתא. לחיים יש דינמיקה משלהם, והפתרון של אמא מקבל תפנית לא צפויה, ונהדרת.

הספר כתוב ברגישות רבה, ובשפה קולחת שמתובלת בהומור נעים. לכל אחת מהדמויות  בספר, הן הראשיות והן המשניות, אישיות ייחודית משלה, עם עולם שלם של העדפות, תחביבים, ואפילו שפת דיבור, והדבר יוצר סיפור אמין ומעניין.

"דרושה סבתא" הוא ספר שמעביר מסר שמשפחה יכולה להיות גם קבוצת אנשים ללא קשר דם ביניהם, שמה שמחבר ביניהם הוא קשר רגשי. מסר נוסף של הספר הוא היתרון שבחברה רב גילית. ילדים וקשישים יוצאים נשכרים מקשר זה עם זה. שני הצדדים זוכים להעשיר את עולמם בנקודות מבט חדשות ושונות, ולחוות חוויות שלא היו חווים בחברת בני גילם או הוריהם.

הספר מנוקד, עם איורים בשחור-לבן מאת יאנה בוקלר, מתאים לילדי הכיתות הצעירות של בית הספר.

SAVTA
.

[email protected]

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
admin

admin

פוסטים קשורים

מה זה?! יש בך שלד!

התלהבתי מהספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ושמחתי מאוד לגלות שמחבריו, עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט, יצרו ספר חדש. שמו של הספר החדש הוא