אבולוציה לילדים

מוצא המינים של צ'ארלס דרווין בגרסה לילדים
DARVIN

כשהייתי ילדה אהבתי מאוד טבע, צמחים ובעלי חיים והתעניינתי במדע. לא היו לי הרבה מקורות מידע להשביע את ההתעניינות הזו. קראתי אנציקלופדיות וספרי לימוד ישנים בביולוגיה שמצאתי. בתיכון למדתי במגמה ביולוגית, ואחרי השירות הצבאי נרשמתי ללימודי ביולוגיה באוניברסיטה, זה היה השלב הראשון בהגשמת חלומי להיות מדענית.

הלימודים היו מרתקים, לפעמים אפילו חוויה מרוממת רוח. אין דבר מופלא יותר מללמוד ולהבין את סודות החיים.

בסופו של דבר לא נעשיתי מדענית. אני סופרת ומאיירת. עד כה יצאו לאור שני ספרי נוער-צעיר 'שכתבתי ואיירתי: 'הדינוזאור מרמת-גן' ו'לב היער'.  בשניהם יש תערובת של דימיון ומציאות, בשניהם ניכרת אהבתי לטבע, ובשניהם שזור מידע על צמחים ובעלי חיים.

בין המוני הטיוטות והרעיונות שאני מקווה שאצליח להוציא לפועל, יש לי מחשבות לכתוב ולאייר ספרים שינגישו לילדים  מידע על טבע, בעלי חיים ואקולוגיה. אחד הנושאים שחשבתי לכתוב עליהם, וגם לאייר, הוא נושא האבולוציה.

ובכן, מישהי הקדימה אותי.

MINIM

סבינה רדווה היא היא מעצבת גרפית ומאיירת שמתגוררת באנגליה. היא בעלת תואר שני בביולוגיה ועזבה את העיסוק במדע לטובת קריירה בתחום היצירה. לאחרונה יצא בתרגום לעברית עיבוד שלה לספר "מוצא המינים" מאת דרווין.

הספר מסביר את התיאוריה צעד אחר צעד.

הוא מתחיל מתיאוריית הבריאה האלוהית, ממשיך במדענים שהגו תיאוריות חליפיות, ומגיע לצ'ארלס דרווין ולמסעות החקר שלו בעולם. מתוארות תצפיותיו על מגוון בעלי החיים במקומות שונים בעולם, בין היתר באיי גאלפגוס ובג'ונגלים. מסופר גם על החממה הגדולה בביתו בה ערך ניסויים מרתקים רבים.

הספר מסביר מושגים כמו התאמה לסביבה, צבעי הסוואה, מגוון ביולוגי, ברירה טבעית, אבולוציה מפרידה ואבולוציה מתכנסת, והכל בלוויית איורים מרהיבים ועשירים בפרטים.

בסוף הספר יש נספח ובו הסברים ברמה גבוהה יותר, על מושגים כמו: תורשה, אפיגנטיקה, ואמבריולוגיה. יש גם רשימת מונחים חשובים, ביניהם: אב קדמון, די-אן-איי, וריאציה, פרימטים.

ההסברים מתאימים מאוד לילדים בכיתות הצעירות של בית הספר. ניכרת זהירות רבה בניסוחים: לא מוזכרים אפילו פעם אחת הפעלים "לטרוף"  ו "להזדווג".

עמוד מתוך הספר
עמוד מתוך הספר

איורי הספר מרהיבים, ואפשר לשקוע בהם שעות ארוכות. בכריכה הפנימית (פורזץ) מופיעים איורי חרקים שונים, והקוראים הצעירים מוזמנים להעמיד פנים שהם חוקרי טבע ולמצוא אותם גם בתוך איורי הספר.

לסיכום: ספר ייחודי ומרהיב לילדים שמתעניינים בטבע, או להורים חובבי טבע שרוצים לערוך לילדיהם הכרות עם מושגים בסיסיים. הלוואי שהיה לי ספר כזה כשהייתי ילדה.

.

[email protected]

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
admin

admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה?! יש בך שלד!

התלהבתי מהספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ושמחתי מאוד לגלות שמחבריו, עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט, יצרו ספר חדש. שמו של הספר החדש הוא