מחסום כתיבה

על ספר הילדים החדש של יוסי אבולעפיה - 'מחברת חיבור'
ABUL

המורה תרצה מטילה על תלמידי הכיתה לכתוב חיבור, ומבהירה שכוונתה שיכתבו במחברת, לא יקלידו.  נושא החיבור הוא "חיבור", ומדובר בתחרות. שלושת החיבורים המצטיינים יזכו בפרסים.

יוגב רוצה מאוד לזכות בפרס, הוא מתיישב בחדרו וניגש לעבודה ברצינות רבה. צלצול טלפון, רעש משאית פינוי הזבל, הכלב שלו, המזמרה של השכן, מסיחים את דעתו וגורמים לו להפליג במחשבות. במוחו נרקם סיפור בכיכובם של ילד שכתב סיפור, גנבים, פועלי ניקיון אמיצים, ומבצע בלשי הירואי. כל הפרעה מוסיפה טוויסט לעלילה.

תוך כדי, יוגב גם משרבט בחברתו שרבוטים קטנים ומשעשעים.

יוגב מתייאש מהסיפור הזה, ומתחיל סיפור חדש. הפעם על אודות 12 עפרונות שמתגוררים בקלמר. בשלב מסויים, מטפטף קטשופ על הדף, והכתם שנוצר מתחיל סיפור חדש מלווה באיורים, ממש סיפור קומיקס בזעיר אנפין שאפשר לקרוא לו "הרפתקאותיו של כתם קטשופ".

בסופו של דבר יוגב מגיש חיבור למורה. אמנם החיבור לא עומד בכללים של המורה הקשוחה, אבל מתברר שהיא, וגם ילדה אחת, מבחינות בייחודיותו ובמקוריותו של יוגב, ומעריכות אותו.

עיצובו של הספר ייחודי, הוא נראה כמו  מחברת "של פעם", עם כריכת קרטון חומה ודפי שורות.

ספר מקורי ומשובב לב על כתיבה, השראה והתמודדות עם מחסום כתיבה, וגם, כנראה, על הפרעת קשב.

כתב ואייר: יוסי אבולעפיה, הוצאת עם עובד, 59 עמודים, מתאים לתלמידי הכיתות הצעירות של בית הספר שקוראים ללא ניקוד.

יוסי אבולעפיה הוא מאייר, סופר, גרפיקאי, קריקטוריסט ואנימטור. הוא אייר וכתב ספרי ילדים רבים, וזכה בפרסים רבים, ביניהם פעמיים בפרס אנדרסן.  

.

רונית דינצמן [email protected]

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
admin

admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה?! יש בך שלד!

התלהבתי מהספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ושמחתי מאוד לגלות שמחבריו, עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט, יצרו ספר חדש. שמו של הספר החדש הוא