החיים שלנו בקומיקס

זוגיות, חיי משפחה, גידול ילדים, קריירה, יוקר המחייה, המציאות הישראלית השוחקת - כל אלה באוסף טורי הקומיקס של אסף חנוכה.
RIALIST

כשפתחתי את הבלוג, תיארתי אותו כבלוג על ספרי ילדים וספרי נוער, וגם על החיים. עד עכשיו כתבתי על ספרי ילדים וספרי נוער. הפעם אכתוב "על החיים". המלצה על ספר מבוגרים שעוסק בחיים  – זוגיות, ילדים, קריירה, כסף, מחירי הנדל"ן, ואיך מתנהלים עם ילדים קטנים בזמנים של מתיחות בטחונית. מדובר בספר שהוא אוסף טורי קומיקס שפרסם אסף חנוכה בעתון כלכליסט. הספר תורגם לשפות רבות, וזיכה את מחברו בפרס אייזנר.

הריאליסט, מאת אסף חנוכה, הוצאת פרדס

לפני יותר משנה קניתי לעצמי את הספר באנגלית, אבל ברגע ששמעתי שיצאה מהדורה בעברית – קניתי את הספר בעברית. הרבה יותר קל ונוח לי לקרוא בעברית.

reali 2

הטורים: חלקם מספרים סיפורים רגישים ונוגעים ללב, באחרים יש טוויסט סוריאליסטי. יש טורים שעוסקים באבהות, וכאלה שעוסקים בגבריות. טורים אחדים עוסקים בקריירה שלו כמאייר, וטורים אחרים עוסקים בתופעות ישראליות כלליות כמו חגיגות יום העצמאות ופורים ברחובות. יש טורים אישיים מאוד, כאלה שמתארים זיכרונות ילדות וזיכרונות משפחתיים. טור נוגע ללב במיוחד הוא הטור בו מספר חנוכה על מות סבתו. יש טורים שעוסקים בנושאים גלובליים, אחד הטורים החזקים בעיני מורכב משני איורים: איור בו נראה בנו של חנוכה מקבל צעצוע גדול במתנה, ומתחת לו איור בו נראה הילד האסיאתי שהרכיב את הצעצוע בסדנת יזע.

בדיוק מה שרציתי

הטורים האהובים עלי ביותר הם הטורים הנוגעים ללב העוסקים באבהות, בצורך של חנוכה להיות אב מגונן,  אב מושלם, סופר-אבא.

גרפס מן

 

הספר הזה ישראלי מאוד. חנוכה, למרות שהוא יוצר בינלאומי, לא מתחמק מלעסוק באחד ממאפייני החיים העיקריים שלנו – המתיחות הבטחונית. טורים אחדים עוסקים בצורך להיות הורה מרגיע ומגונן, כשהוא עצמו שרוי בחרדה.

90 שניות

 

בכל עמוד של הספר מופיע טור קומיקס אחד. רוב הטורים מחולקים לתשעה פריימים (ריבועים). כאן הבאתי קומיקסים מעוטי פריימים – לצורך נוחות הקריאה במחשב ובטלפון.

אסף חנוכה הוא יוצר מוכשר ביותר. הוא  ניחן ברגישות ובהומור עצמי, האיורים שלו עשויים לעילא, והוא מצייר את הסיטואציות מנקודות מבט מגוונות, מקוריות ויצירתיות. ספר נפלא.

 

רונית ש' דינצמן

[email protected]

 

 

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
admin

admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה?! יש בך שלד!

התלהבתי מהספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ושמחתי מאוד לגלות שמחבריו, עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט, יצרו ספר חדש. שמו של הספר החדש הוא