חרוזים וקצב

שני ספרי ילדים חדשים שמצטיינים בחריזה משובחת
KETSEV

כדי לכתוב בחרוזים, צריך להיות מקצוען. בכתיבה בחרוזים לא מדובר רק בחריזת ההברות האחרונות של המילים, אלא גם בחריזה פנימית, חריזה של עיצורים, הקפדה על מספר הברות, קצב, הטעמה ומשקל. תמיד נעים ומשמח לפגוש  ספרי ילדים שמצטיינים בחריזה משובחת.

 איפה הביצה

כתבה רות אורן, אייר אביאל בסיל

ספר קרטון לפעוטות. הסיפור מתאר תמונת עולם נאיבית ואידילית. תרנגולת חופשיה שמתגוררת בחצר גדולה.  בכל יום היא מטילה ביצה בפינה נסתרת אחרת, ובכל יום הילד יונתן מחפש את הביצה. הספר מתאר את אחד החיפושים. כמו בספריה הקודמים של אורן, החריזה משובחת והסיפור קצבי וקולח. פעוטות שישמעו את הסיפור מספר פעמים ודאי יזכרו אותו בעל-פה. אורן חורזת את ההברות האחרונות בכל שורה, וחריזה שכזו, מלבד ההנאה שהיא מסבה לילדים המאזינים, גם מקלה עליהם ללמוד מילים חדשות, למשל "ערסל" ו"בוסתן" שמופיעות בספר.

האיורים של אביאל בסיל מרהיבים כתמיד, וכיאה לחיפושים, לפעמים נקודת המבט היא מלמעלה, לפעמים מלמטה, ולפעמים מגובה האופק.

הילד יונתן הוא בעל גוון עור כהה יחסית, כמו רבים מהילדים הישראלים, שעד לפני שנים אחדות לא פגשו ילדים דומים להם בספרים. זו נקודה נוספת לזכות הספר.

yon

אני בריא – אל"ף בי"ת של בריאות

כתב יורם טהרלב, אייר אבנר גלילי

שיריו פזמוניו וסיפוריו של יורם טהרלב הם מאבני הבניין של התרבות הישראלית  ושל ספרות הילדים. מדובר בהוצאה מחודשת לספר ילדים שיצא לראשונה בשנת 1982 , הזדמנות להפגיש דור חדש של ילדים עם כתיבתו המשובחת של טהרלב. הספר מספר לפי סדר האל"ף בי"ת ובחריזה משעשעת על תופעות רפואיות ועל מחלות. הספר לא נמנע מלספר גם על דברים שלא מרבים לדבר עליהם, כמו הקאה, טיפול נפשי, עצירות. יש בכך מסר חשוב: בענייני בריאות צריך לספר ולדבר על הכל, בושה עלולה לעלות בבריאות.

הספר מלווה באיורים מסוגננים וייחודיים של אבנר גלילי,  שנראה שעברו עדכון, למשל בערך המוקדש ל"חום" מופיע מד-חום דיגיטלי שלא היה קיים כשהספר יצא לאור לראשונה.

mad

שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
admin

admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

מה זה?! יש בך שלד!

התלהבתי מהספר "נא לא ללקק את הספר הזה" ושמחתי מאוד לגלות שמחבריו, עידן בן ברק וג'וליאן פרוסט, יצרו ספר חדש. שמו של הספר החדש הוא